Museum Ludwig, Köln

By 0 6

Nädalavahetusel sai taaskord külastatud Kölni. Kostitasime end ülimalt maitsva hiina toiduga. Mina pole varasemalt aasia köögiga väga lähedat tutvust teinud, aga viimase paari nädala jooksul oleme juba kolm korda antud kraami mekkinud ning ainult kiidusõnad! Düsseldorfis on suurel hulgal Hiina ja Jaapani söögikohti ning tänaval kõndides ja aknast sisse kiigates on toidud alati nii isuäratavad. Oli aeg ka endal järgi proovida. Mmmm, maitsev oli! Tore on vaadata, kuidas autentsed pilusilmad köögis kokkavad – on ju teisi siinkandis täitsa suurel hulgal. Ja no see teadmine, et pilusilm isiklikult on roa valmis meisterdanud, annab maitsele ju pool juurde! Nüüd katsetame ise kodus ka miskit sarnast meisterdada.

Kuna viibisime Kölnis kaks päeva, siis läksime sinna kohvriga. Esimene päev Hiltoni hotellis oli oivaline. Me muidu ei ööbi nii mitme tärniga hotellides, aga kuna meil oli tähistamist vajav tähtpäev, siis sinna me läksime. Meie topeltgarantii Hilton Cologne’i hotellile. Mugav asukoht, sõbralik teenindus ja moodne keskkond. Kohvrite juurde aga tagasi tulles… teisel päeval oli plaanis muuseumi külastus, seega jätsime oma kohvri Kölni Hauptbahnhofi. Seal oli maru moodne kohvrite hoiustamissüsteem. Lükkad raha aparaati, avaneb luuk, lükkad kohvri sinna sisse, saad vastu magnetribaga kaardi ja su kohver ongi müstiliselt ei tea kuhu maa alla kadunud. Seal on vast kümmekond sellist kohta kuhu oma kohvri saad sisse lükata. Kui kunagi hiljem oma kohvrile järgi tuled, siis ei ole vahet, millisest august seda kätte tahad saada. Lükkad oma magnetribaga kaardi masinasse ja mõni hetk hiljem saadki ei tea kust maa alt võluväel oma kohvri kätte. Hinnad olid 4€/2h ja 7€/24h.

Pildimaterjali osas kostitame teid väikse kultuurisüstiga. Nimelt külastasime Musem Ludwigit otse Kölni südames. Tegemist on kaasaegse kunsti muuseumiga, kus on esindatud popkunst, abstrakt ja sürrealism. Me pole kumbki Eglega teab mis aktiivsed muuseumikülastajad. Minu viimane kunstimuuseumi külastus jääb rohkem kui kümne aasta taha. Kunstiajaloost ei tea ma ka suurt mütsigi, aga uskumatul kombel tundsin isegi mina kunstiteoste all paar nime ära. Näiteks Dali ja Picasso 😀 Väidetavalt on antud muuseumis esindatud Picasso üks suuremaid kunstikogusid Euroopas. Vast paarkümmend Picasso taiest oli.

Ludwigi muuseumi mõned osad olid hetkel renoveerimisel ja nii jäid osad sopid meil käimata. Üldjoontes jäime visiidiga rahule. Midagi põhjapanevat ei oska öelda, sest pole nagu millegagi võrrelda ja pole me ka mingid teadjad, et taiseid analüüsida. Aga igatahes linnuke kirjas ja natuke ennast kultuuriliselt haritud.

No see on tuttav poiss. Härra Picasso isiklikult.

Stiilinäide Picasso tööst

Otto Dix oli üks vähestest, kelle töid vaadates meie kui kunstivõõrad inimesed tunnistasime, et ta on ikka osanud maalida. Teada värk, et palju maailmakuulsaid maale on kunstivõõrale inimesele justkui mingid lapse tehtud käkerdised. Dixi puhul oli aga näha miskit muud.

Veel Otto Dixi stiilinäide

Abstraktset kraami jagus...

Abstraktset kraami jagus…

Mustad ruudud mustal taustal

Eraldi näitus "plekid"

Eraldi näitus “plekid”

WOW! Üks väljavõte näituselt "plekid"

WOW! Üks väljavõte näituselt “plekid”

Vot see on kunst! Ühel pool seinas oli hunnik klaase ning vastas seinas kellegi härra kunstniku maalitud taies "uksed". Anar ja Egle on jäädvustanud ennast kunstiajalukku.

Vot see on kunst! Ühel pool seinas oli hunnik klaase ning vastas seinas kellegi härra kunstniku maalitud taies “uksed”. Anar ja Egle on jäädvustanud ennast kunstiajalukku.

Sinna ei pääsenud. Töö käib.

Salvador Dali oma tuntud headuses. See oli päris massiivne taies.

Värske kraam veel lahti pakkimata

Mõned miljonid jälle ootel

Ja läbi ta oligi. Vasakul Museum Ludwig teise nurga alt ning taamal kuulus Toomkirik

Vana hea Köln. Jääb ootama meie järgmist visiiti.